zondag 12 maart 2017

Voorbereiding

Na jaren dromen van ... gaat het er nu eindelijk van komen.
Een weekje Lapland (Zweden) (6 dagen, 5 nachten)
Sneeuw, ijs, husky's en hopelijk noorderlicht.

© Xplore the North
Voor het eerst alleen op pad (nu ja alleen, het is wel met een groepje van 12).

Tja, veel voorbereiding heb ik aan deze reis niet gehad.

Eind oktober 2016 verschillende sites en reispakketten beginnen te vergelijken om tot de vaststelling te komen dat blijkbaar wel heel veel mensen mijn droom delen.
Wikken en wegen met examens, organisatie op het werk en welke periodes er nog iets vrij was.

Heel veel dank aan Xplore the North voor alle hulp en de antwoorden op mijn (soms veel) vragen.
(En een dikke merci dat ik voor de voorbereiding enkele foto's mag lenen)

De vlucht gaat via Stockholm naar Kiruna.
Ik ga 4 nachten in de Aurora Mountain Lodge overnachten.
En de 5de nacht ... in het Icehotel. Slapen bij -8 °C, eens benieuwd hoe dat gaat meevallen.

© Xplore the North / ICEhotel
Als voorbereiding heb ik nog wat warme thermische kledij gekocht en een beter statief.

Mijn zoon heeft ook nog voor de nodige spanning gezorgd. Hij heeft een breuk in zijn rechterhand. Autorijden gaat niet maar ook bv koken is een probleem. Gelukkig mag het gips eraf 4 dagen voor ik vertrek. En dan maar hopen dat het genezen is en er geen nieuwe gips nodig is.
Voor het geval dat ... heb ik al wat noodoplossingen geregeld zodat ik toch met een gerust hart kan vertrekken.


Ik ben al aan het aftellen.
Van 6 tot 11 maart 2017 ga ik weer een fantastische reis beleven.

Geen opmerkingen: