zondag 12 maart 2017

Dag 6 : Kiruna - Stockholm - Munchen - Brussel

zaterdag 11 maart 2017

Deel 1

Al even een kleine update.
Ik heb heeeerlijk geslapen. Gewoon zalig.
Zo rustig, zo stil. Dit was genieten.
De kou viel best mee maar ik had zeker niets minder moeten aandoen.



Het is licht bewolkt maar ik ga toch nog wat genieten.
Straks om 11u30' wordt ik opgepikt en naar de luchthaven gebracht.



Het weer vandaag: een licht bewolkte ochtend en -10°

Deel 2 - voormiddag en terugreis

Na het ontbijt heb ik nog eventjes om hier wat rond te dwalen.
Eerst terug naar het ijshotel. Het is moeilijk afscheid nemen.




Daarna ga ik bij de rivier zelf een kijkje nemen. Ze zijn nog steeds druk bezig om de blokken ijs uit te zagen waar ze in het najaar het volgende ijshotel mee bouwen.
Het hele gedeelte waar ik geslapen heb, zal in de zomer namelijk wegdooien.

Nog even een opvallend item in een ijshotel.
Een brandblusapparaat. Niet dat vuur veel kans maakt in een omgeving van ijs maar volgens het Zweedse wetboek is het een hotel en ELK hotel moet in orde zijn met de brandveiligheid.


De laatste stuks gaan in de koffer en dan ga ik naar het hoofdgebouw.
Leuke verrassing daar want ik ontmoet er de 3 vriendinnen die ook in Lannavaara waren. Zij bleven wat langer en hadden vandaag een bezoek aan het ICEhotel. Fijn om hen hier terug te zien.

Precies om 11u30' komt de taxi voorrijden. Het is een busje dat mijzelf en 4 andere reizigers naar de luchthaven brengt.

Check-in gaat vlotjes. Security ook maar ja ik heb dan ook alles wat zou kunnen piepen uitgedaan en in de bakjes gelegd.

Rond 12u10' komt ons vliegtuig aan. Passagiers eruit, bijtanken, bagage eruit, nieuwe bemanning en nieuwe bagage aan boord. En dan is het tijd voor ons. Alles zo vlotjes dat we bijna 10 minuten te vroeg vertrekken.





Verder bestaat mijn dag uit landen en opstijgen.

Van Kiruna gaat het naar Stockholm.
Ik heb hier zo weinig tijd tussen de vluchten dat ik pas bij de nieuwe gate ben als de mensen al aan boord gaan.


Dan gaat het richting München.
Ik weet het dit klinkt niet logisch maar het was de enige manier om vandaag in Brussel te geraken. Alternatief was om morgen pas naar huis te gaan.

Ook deze vlucht vertrekt iets te vroeg en bijkomend winnen we 5 minuten met vliegen. Ook nu weer 10' winst wat weeral goed uitkomt want volgens de planning waren er maar 45' tussen aankomst en vertrek in München.



De vlucht naar Brussel vertrekt mooi op tijd. Even is het wat hobbelig tot we boven de wolken vliegen.


Mooi op tijd komen we aan in Brussel.
Sander komt me oppikken. Nu nog de bagage ophalen en dan naar huis.


Het is goed om terug thuis te zijn maar ik denk dat ik Lapland nog heeeeeeel hard ga missen.



Geen opmerkingen: