zondag 12 maart 2017

Dag 3 : Aurora Mountain Lodge (sneeuwscootertocht)

woensdag 8 maart 2017

Ik ben al voor 7 u wakker. Het zonnetje schijnt maar er zijn ook wolken.
Afgelopen nacht is het -30° geweest en de vochtigere lucht heeft elk takje bedekt met ijs.
De bomen zien er nu sprookjesachtig uit.




Er is terug elektriciteit in de lodge dus nog voor het ontbijt zorg ik dat het verslag van gisteren op de blog staat. Net als gisteren ook vandaag een heerlijk ontbijt. Daarna kruipen we weer in onze kledij. Ter info, hier het pakket aan kledij dat we elke keer aandoen. Soms nog aangevuld met een buff en een derde paar sokken.


Om 9 u 30' vertrekken we voor een sneeuwscootertocht. Ik laat al het rijwerk aan Floor over. Ik heb terug wat last van een oude schouderblessure.


De tocht gaat langs vlaktes en zigzag door bosjes. Bij één vlakte houdt de gids Victor halt. Tijd om in de sneeuw te spelen. Ein-de-lijk kan ik mijn sneeuwengel maken. Dit is zo cool!



Onderweg wordt ook nog een stop ingelast. Pauze met warm bessensap en een heerlijk koekje.

Thanks Ria voor de foto
Het zonnetje verdwijnt helemaal en even later begint het te sneeuwen.
Naar het einde van de rit toe krijg ik wel behoorlijk koude voeten maar voor mijn tenen eraf vriezen zijn we terug bij de lodge. Mooi getimed want het is net etenstijd.

Er staat niets gepland voor de namiddag. Tijd dus om wat met het thuisfront te whatsappen.

Daarna trek ik weer het hele kledingpakket aan en trek erop uit voor een wandeling.
Doordat het al behoorlijk lang aan het sneeuwen is, vind ik het wel moeilijk om een pad te volgen. Best volg je een sneeuwscooter pad. Daar is de sneeuw wat aangedrukt. Elders riskeer je om tot ver boven je knie weg te zakken in de sneeuw.



Hier en daar zijn gaten in de sneeuwlaag en daar kleurt de sneeuw blauw. Zo mooi.


Vanop het bevroren moeras/meer kan je de lodge mooi zien liggen.


Voor de rest van de dag is er ook geen planning en door de wolken is er weinig of geen kans op noorderlicht. Prima moment om te douchen. Het is namelijk niet aangewezen om na het douchen de vrieskou in te trekken. Door het vocht in je huid zou je vriesbrand kunnen krijgen.

Mooi om 18u zitten we in het restaurant voor het avondeten. Heerlijk kabeljauw gerecht.
Eten is hier goed geregeld. Er wordt voor iedereen hetzelfde hoofdgerecht en dessert gemaakt waarbij wel rekening gehouden wordt met eventuele allergiën.
Na het dessert en nog enkele berichtjes besluit ik om me toch nog eens in de warme kleren te hijsen en een rondje te gaan maken. Nu dat is wel een heel kort rondje geworden. Zelfs met hoofdlampje kan ik nog nauwelijks het pad onderscheiden van de zachte sneeuw.
Het is wel heerlijk rustig buiten. Enkel krakende sneeuw onder je voeten en op de achtergrond af en toe een husky die zich laat horen.

Ik heb nu wel tijd om dit verslagje te typen, in de bar, bij het haardvuur met een lekkere gin-tonic.
Wat kan het leven toch mooi zijn.


Het weer vandaag: bewolkt met lichte sneeuw en -10°, avond sneeuw en tot -16°


Geen opmerkingen: